På ungdoms-skolen brukte jeg hele friminuttet på å skifte fra innesko til utesko. Da gikk jeg glipp av pausen sammen med vennene mine. Dette kunne vært løst ved at jeg kunne sluppet å skifte sko eller kunne gått ut litt tidligere for sko-skifte.

I en periode fikk jeg ikke tilrettelagt gym på skolen. Da fikk jeg også lavere energinivå til de andre fagene på skolen. Nå vet jeg at jeg har rett på både tilrettelagt gym og fritak fra gym-timene.

Før trodde jeg at det var jeg som var problemet. Men nå skjønner jeg at det er barrierene på skolen som gjorde meg mindre likestilt.

Den ene skolen jeg gikk på, tilrettela for meg på en god måte. Jeg fikk virkelig vist mitt beste

Alle skoler burde ha tegnspråk som en del av undervisningen. I klassen min var det bare jeg som fikk lære meg tegnspråk. Det gjorde det vanskeligere for oss elevene å kommunisere med hverandre.

Skolen hadde markert gulv og vinduer for svaksynte. Dette gjorde at jeg enklere kunne bevege meg rundt.